[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″ custom_padding=”|||726px||” custom_margin=”||-43px|||”][et_pb_row _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default” custom_padding=”|||0px||” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″][et_pb_column _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default” type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″ custom_padding=”0px|||||”]

ArchDaily, 22 october 2020
Cortesía de Vitrocsa

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default” custom_padding=”36px|||||”][et_pb_row _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_text _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”]

De FGF is in 1997 opgericht nadat Fleur zijn aandeel in het verhuurbedrijf van tijdelijke ruimte Groenendijk Yellow Cabin had verkocht aan de Amerikaanse General Electric.

Er zijn periodes van min of meer vijf jaar waarna het bestuur van de FGF zich opnieuw oriënteert op de doelstellingen van de stichting. De eerste periode van vijf jaar was gericht op China, omdat je daar voor één gulden (toen nog) meer tot stand kon brengen dan in Nederland. Toch bleek het heel moeilijk te zijn om daar projecten met enige zelfstandigheid en zonder continue input vanuit het bestuur van de stichting in stand te houden.

Vervolgens heeft de FGF zich gericht op beeldende kunst. In de sfeer van de tijdgeest werd het daarna kunst en diversiteit. Toen diversiteit op die manier niet meer maatschappelijk relevant leek, is de aandacht gericht op architectuur.

Recent merken we dat er met name voor de zogenaamde kwartaalbijdrage van 2.500 euro in de architectuur niet heel veel animo is en dat de kunstsector waarschijnlijk wel een grote behoefte zal hebben.

Dat gaan we nu dus uitproberen door het werkterrein in te richten als: architectuur, beeldende kunst en kunst in de openbare ruimte.

We zijn erg benieuwd maar hebben na enkele dagen al de eerste positieve reacties uit de kunstsector binnen gekregen.

Fleur Groenendijk

Voor de Fleur Groenendijk Foundation

Q4 2020

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Hanane Metalsi Nieuws